teisipäev, 15. aprill 2014

Kokkolast

Eelmise nädala kolm päeva sõpruslinnas Kokkolas möödusid väga sisukalt ja tundus justkui oleks seal nädala olnud, sest erinevaid kohtumisi ja infot ning mõtteid tuli päris palju. Kolmapäev oli üldiselt sõidupäev, kuid minnes läksime läbi Tankimuuseumist. Väga võimas ja huvitav muuseum. Oli nii sise kui väliseksponaate, korralik meenepood ja kõik oli kenasti üles ehitatud. Seda oli muidugi ka aastakümneid tehtud. Vanatehnikavarjupaigal on aega veel küll ja eeskujud on täitsa olemas.

Neljapäev algas varakult kui kohtusime kohalike päästemeestega, et näha ja katsuda tuletõrjemasinat, mis peaks meie vabatahtlikule komandole järgmise aasta alguses koostöös Eesti Päästeametiga soetatama. Praegune põhimasin saadi samuti Kälviäst, kuid see oli 19 aastat tagasi. Lahe oli see, et üks mees, kes tookord oli kohalikus päästekas tööl, oli nüüd ka seal toimetamas, kuid nüüd juba mitu head ametijärku kõrgemal.
Seejärel toimus suurem nõupidamine, kus panime paika suvised plaanid ja leppisime kokku, et sel aastal tulevad nad juuni esimesel nädalavahetusel ehk 5-8. juuni, kuhu mahuvad rattamatk Türi-Tamsalu matkateel, Piibe päev koos Kalevala lugemise ning Järva-Jaani laadaga ning liikumisrühmade pidu. Tegevust ja uudistamist küll.
Käisime ka kohalikus noortekeskuses, mida hiljuti renoveeriti pea miljoni euroga. Vägev ja ilus. Kokkola noortevaldkonna eelarve on peaaegu sama, mis meie valla kogueelarve. Sealtki leidsime koostöökohti.
Koostöö osas olid nad igati positiivselt meelestatud ning loodetavasti realiseerub mõni idee ka järgmisel europerioodil.
Peale koosolekuid tutvusime natuke linna ajalooga ja külastasime ka suurepärast looma ja linnumuuseumi, kristallimuuseumi ning liblikate näitust, mis kõik ühes kohas asusid. Väga hariv.
Õhtul olime külalisteks Tomas Ledini kontserdile, kelle nimi  meile ei öelnud midagi, kuid tegemist suure Rootsi esinejaga. Kokku oli pandud vägev pop-folk bänd ka. Väike video ühelt sama tuuri kontserdilt SIIN. Pärast tuli välja, et ööbisime samas hotellis ja õhtul saime ka autogrammid neilt. Igati lahe kogemus jälle.

Reede hommikul külastasime veel rahvusvahelist noortekeskust Villa Elbat ning SEDA muuseumit. Viimane neist kuulutati eelmise aasta parimaks muuseumiks Soomes. Külastasime ka Kälviät, kus üllatasime Marit ja Tapanit. Peale seda hakkasime kodu poole purjetama. Tegime väikse peatuse ka Ideapargis, kus on Arctic Finland House`i müügiala püsivalt üleval.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et sai vajalikud asjad kokku lepitud, nähtud harivaid ja huvitavaid asju ning tulevikuks mõtteid kogutud. Suured tänud taas Timole ja Kirsile, kes meiega toimetasid. Hea on selliseid sõpru omada. Aitümad ka häädele reisikaaslastele Meelisele, Tuvele ning Arletile.

Laupäeva hommikul oli laevaloks alles sees, kuid juba suundusime Jüride-Maride laiendatud koosseisuga Paidesse Laulu- ja tantsupeo ettetantsimisele. Vaatamata sellele, et ühe tantsu vähe nihkesse keerasime läks meil kenasti. Meel oli hää ja suud olid naerul. Ka Tuttuutel naistel läks kenasti ja kui nüüd kõik kenasti läheks, siis võib suvel peole minna peaaegu 100 järvajaanikat. Mai alguseks saame teada. Vägev igaljuhul.

Pühapäeva õhtul tegime hilisõhtuse jalkamängu Eestima Kasakatega. Eelmine aasta õnnestus nendega võõrsil viiki mängida ning kodus võita. Sel korral meil nii hästi ei läinud. Suutsime küll ca 70 minutit vastu pidada, kuid lõpuks suutsid vastased jõuga ära suruda ja võtta 2-0 võidu. Sel nädalal on kõik oodatud pühapäeval kell 12.00 taas Paidesse kui võõrustame Kuusalu Rada meeskonda.

Töönädal algas tavapärase nõupidamisega. Pealelõunal oli KENKi nõukogu, kus arutasime tulevikustsenaariumeid ning millest väikse ülevaate ka JOL-i juhatuses kolmapäeval teen.
Homme on rahulikum päev, mõned kohtumised, kuid suuri koosolekuid ei toimu.
Kolmapäeval peale JOLi juhatuse hetkel pole, kuid see on ka tavapäraselt pikk, vähemalt tundub nii.
Neljapäeval  hetkel koosolekuid kirjas pole ning reede tundub, et on täitsa Suur.

Muudest teemadest niipalju, et hajaasustuse programm on välja kuulutatud. Infot SIIT.  Lisaks valmistume järgmisel nädalal toimuvaks Maale Elama messiks, kuhu läheme Andreasega. Siinkohal meenub kiire mure samal teemal. Nimelt sooviks kaks noort inimest Järva-Jaani valda elama tulla ning sooviks üürida korterit või miks mitte ka maja. Kel infot, siis andke teada, sest üürituruga avalikus ruumis on suht nullseis.
Üldiselt tundub, et foon on positiivne, sest paar head uudist on ehk peagi tulemas, kuid hetkel veel vara neist rääkida. Lihtsalt uudishimu tekitamiseks oli see viimane lause :)

Aga tegutseme siis rõõmsalt edasi ja viime Järva-Jaani massidesse